Slik overfører du tofaktorautentisering (2FA) til ny mobil (for Vinst-brukere)
Har du byttet telefon? For å få logget inn i Vinst via Visma Connect, må du overføre tofaktorautentiseringen (2FA) fra den gamle telefonen til den nye. Dette gjøres via autentiseringsappen du bruker (f.eks. Microsoft Authenticator eller Google Authenticator).
Følg veiledningen nedenfor for å sikre at du fortsatt har tilgang til Vinst med ny mobil.
Slik overfører du tofaktorautentisering til din nye mobiltelefon hvis du har den gamle tilgjengelig:
- Last ned Authenticator (for eksempel Visma Authenticator) fra App Store eller Google Store.
- Åpne Authenticator-appen på den gamle telefonen din.
- Trykk på de tre prikkene øverst til venstre.
- Trykk på «Overfør kontoene» og deretter «Eksporter kontoer».
- Marker e-postkontoene du vil overføre til den nye telefonen, og trykk på «Neste».
- Når du trykker «Neste», får du en QR-kode på skjermen din. La den være fremme på skjermen mens du gjør de neste stegene.

Ta frem den nye telefonen din:
- Trykk på knappen «Skann QR-kode».
- Bruk den nye mobiltelefonen til å skanne QR-koden som vises på den gamle mobiltelefonen.
- Trykk «Ferdig» på begge mobiltelefonene dine.
Alle kodene du valgte å overføre er nå på begge enheter!